Selasa, 18 November 2008

The Making of Robotic Frog: Photoshop Tutorial


Half robot, half frog. In this tutorial, I am going to show how I took a regular frog and opened him up to reveal a mechanical skeleton.


There are a number of tricks and techniques people use when making an image of this nature, but I am going to show how I created this image using only the very basic tools.


The same principles and process can be used on any animals, even humans, but I'm going to use a frog for my example because why not?


Have a nice try!


Setengah robot, setengah kodok. Pada tutorial ini, saya akan menunjukkan bagaimana seekor kodok saya "telanjangi dan kuliti" hingga terlihat tulang-belulang besi mekanisnya.

Ada beberapa trik dan teknik yang orang gunakan ketika membuat gambar seperti ini, tetapi saya akan menunjukkan bagaimana saya membuat gambar ini dengan hanya menggunakan tool yang amat dasar.

Prinsip dan proses yang sama dapat digunakan pada gambar hewan apa pun, bahkan manusia, namun saya hanya menggunakan kodok sebagai contohnya, mengapa tidak?

selamat mencoba!

Download:

http://rapidshare.com/files/164867810/The_Making_of_Robotic_Frog.pdf.html

Tidak ada komentar: